Flyttstädning i Helsingborg

Bor du i Helsingborg och ska flytta? Då kan du anlita oss på Bäst Städ att göra din flyttstädning. Flyttstädning i Helsingborg krävs av hyresvärdar samt så är det kutym när man sålt sin bostad och ska lämna över den till nya ägarna.

Flyttstädning är en viktig del av processen när ett sådant byte sker och att lämna din gamla bostad i bästa möjliga skick är inte bara en gest gentemot de nya ägarna eller hyresgästerna. Att anlita ett professionellt städbolag för flyttstädning kan vara ett klokt val av flera skäl enligt oss på Bäst Städ.

Vi erbjuder flyttstädning i Helsingborg samt följande orter med omnejd:
Helsingborg, Ängelholm, Landskrona, Hittarp, Domsten, Bårslöv, Allerum, Rydebäck, Ödåkra, Hyllinge, Hasslarp, Åstorp, Nyvång, Bjuv, Ekeby, Billesholm, Mörarp, Påarp, Laröd, Nyhamnsläge, Strandbaden, Jonstorp, Höganäs, Viken, Lerberget och Klippan.

Flyttstädning

Fördelar med att anlita ett städbolag för flyttstädning i Helsingborg

När du överväger att anlita oss som städbolag för ett långsiktigt städavtal är det klokt att först testa en provstädning. Hos oss på Bäst Städ ger en provstädning dig möjligheten att utvärdera våra tjänster innan du binder dig till ett mer långsiktigt avtal. Här är några av de fördelar som är förknippade med att genomföra en provstädning innan du tar det slutgiltiga beslutet.

Tidsbesparing

Att flytta är ofta en hektisk tid och uppgift med mycket att tänka på samt organisera. Att ta hand om städningen själv kan vara tidskrävande och stressande. Genom att anlita oss som städbolag kan du spara värdefull tid och fokusera på andra aspekter av flytten.

Professionell kvalitet

Vi som städbolag har specialiserat oss på flyttstädning har erfarenhet och expertis för att utföra en grundlig och professionell rengöring. Vi vet vilka områden som behöver extra uppmärksamhet och har rätt utrustning och rengöringsprodukter.

Hög standard

Vid flyttstädning krävs ofta att du uppfyller höga hygien- och renlighetsstandard enligt hyres- eller försäljningsavtalet. Bäst Städ kan säkerställa att dessa krav uppfylls, vilket minskar risken för konflikter eller eventuella extra kostnader.

Bekvämlighet

När du anlitar oss som städbolag tar vi hand om hela städprocessen. Du behöver inte oroa dig för att köpa rengöringsprodukter eller utföra städningen själv. I tjänsten ingår alla rengöringsmedel och redskap som behövs. Det är en bekväm lösning som sparar både tid och energi.

Godkännande och garanti

Bäst Städ utgår från Mäklarsamfundets rekommendationer för flyttstädning och lämnar garanti på utfört arbete. Det innebär att om hyresvärden eller köparen inte är nöjd med städningen, kommer vi som städbolag att åtgärda eventuella brister utan extra kostnad.

Effektiv städning

Det är ofta flera medarbetare som utför tjänsten tillsammans för att vara så effektiva som möjligt.

Flyttstädning

Viktiga aspekter att beakta vid en flyttstädning

När det gäller att planera din flyttstädning i Helsingborg finns det några viktiga steg att följa och ta hänsyn till. För det första är det avgörande att boka städningen i god tid före det faktiska flyttdatumet för att säkerställa att vi har tillgänglighet. Att boka i förväg ger dig en bättre chans att få den tid och datum som passar dig bäst.

Innan vi som städbolag börjar arbeta är det klokt att tillsammans göra en grundlig genomgång av ditt hem. Detta ger dig möjlighet att identifiera eventuella speciella önskemål eller områden som behöver extra uppmärksamhet. Det kan vara allt från svåråtkomliga hörn till specifika behov som du vill att städbolaget ska fokusera på.

Kommunikation är nyckeln till en framgångsrik flyttstädning. Ha en tydlig och öppen kommunikation med oss om villkoren och förväntningarna för städningen. Det är också bra att vara närvarande precis innan städningen utförs, om det är möjligt, så att du kan ge eventuell vägledning eller svara på frågor direkt.

Slutligen är det viktigt att förstå prissättningen för flyttstädningen och vad som ingår i tjänsten. Begär en detaljerad offert från oss och se till att du är nöjd med villkoren innan du går vidare med städningen. Detta kommer att undvika oönskade överraskningar när det gäller kostnader och tjänstens omfattning. Genom att följa dessa steg kan du effektivt planera och genomföra din flyttstädning med framgång. Att anlita ett oss på Bäst Städ för flyttstädning underlätta helt enkelt övergången till din nya bostad och se till att du lämnar din gamla bostad i utmärkt skick. Det är en bekväm och pålitlig lösning som kan spara tid och ge dig sinnesfrid under en annars stressig period.

Städbeskrivning

Område: Spis

  • Rengöring ovan- och undersidan samt sidor och vägg
  • Rengöring av kokplattor samt dess kanter
  • Rengöring av spisfläkt, kåpa och filter
  • Rengöring i ugn och värmeskåp
  • Rengöring av galler samt sköljning och avtorkning av plåtar

Diskbänk, skåp, väggar och golv

  • Avtorkning skåp, in-& utvändigt
  • Rengöring av kakel och kryddhylla
  • Avtorkning av diskbänk, vask och skärbräda
  • Rengöring golv

Övrigt kök

  • Fönsterputs, in- och utsida och mellan glasen
  • Rengöring kyl/frys invändigt och utvändigt om det är möjligt
  • Rengöring snickerier
  • Rengöring på och bakom element
  • Våttorkning av golv
  • Avtorkning av innerdörrar
  • Avtorkning i skåp och garderober
  • Avtorkning på eluttag och strömbrytare
  • Rengöring av väggar och tak från damm
  • Toalettstol och tvättställ
  • Rengöring in- och utsidan av toalettstol
  • Rengöring ovan- och undersidan av tvättställ
  • Avtorkning av rör
  • Rengöring av badkar, badkarsfront och under badkar
  • Rensning av golvbrunn
  • Rengöring av kakelväggar
  • Fönsterputs, in- och utsida samt mellan glasen
  • Rengöring av snickerier
  • Rengöring på och bakom element
  • Våttorkning av golv
  • Avtorkning av innerdörrar
  • Avtorkning i skåp och garderober
  • Avtorkning på eluttag och strömbrytare
  • Rengöring av väggar och tak från damm
  • Avtorkning på eluttag och strömbrytare
  • Rengöring av golv, väggar och tak från damm
  • Fönsterputs, in- och utsida samt mellan glasen
  • Våttorkning av golv
  • Avtorkning av innerdörrar
  • Avtorkning i skåp och garderober
  • Avtorkning på eluttag och strömbrytare
  • Rengöring av väggar och tak från damm
  • Vi tar inte bort tavelkrokar och dekaler (kan göras mot tillägg)
  • Tak tvättas ej
  • Ej rengöring av väggar (endast avdamning)
  • Vi utför inte tomt-och trädgårdsarbeten (kan göras mot tillägg)
  • Garage/vindsförråd städas ej om inte detta är överenskommet i avtal (ursopning av garage gör vi däremot som en extra service åt er)
  • Vi kopplar ej ur el-armaturer, lampor, tvätt- och diskmaskiner eller liknande
  • Ej rengöring av diskmaskinens filter
  • Ej rengöring av ugnsplåtar
  • Vi rensar inte avlopp om det skulle vara stopp i diskhon, eller i något annat handfat
  • Fönster som ej går att öppna tvättas ej emellan, då tvättas endast in- och utsida
  • Trasiga fönster rengörs ej
  • Vi rengör inte bakom varmvattenberedare
  • Möbler som lämnats kvar till nya hyresgästen torkas ej av, om annat inte är överenskommet i förväg

Prislista

Fasta priser enligt prislistan, gäller då bostaden är normalt smutsig. I de fall bostaden är väldigt smutsig debiterar vi
städningen per timme.

Vi tar kontakt med er innan städningen påbörjas. Startavgift på 60 kr inklusive moms per uppdrag tillkommer.

Prislista efter RUT-avdrag + inklusive moms:

  • 0-49 m3 – 1 750 kr
  • 50-59 m3 – 1 950 kr
  • 60-69 m3 – 2 150 kr
  • 70-79 m3 – 2350 kr
  • 80-89 m3 – 2550 kr
  • 90-99 m3 – 2750 kr
  • 100-114 m3 – 2950 kr
  • 115-124 m3 – 3150 kr
  • 125-136 m3 – 3350 kr
  • 137-148 m3 – 3550 kr
  • 149-160 m3 – 3750 kr
  • 161-170 m3 – 3950 kr
  • 171-180 m3 – 4150 kr
  • 181-190 m3 – 4350 kr
  • 191-200 m3 – 4550 kr
  • 201-210 m3 – 4750 kr
  • 211-220 m3 – 4950 kr

Nedan punkter debiteras extra:

  • Inglasad balkong 300 kr
  • Vind 500 kr

Bli kontaktad

“Toppenbra städning! Super nöjd, tack för ni kunde lösa bra ersättare.”